Uusi työpaikka

Minä sain töitä :)

Kuvahaun tulos haulle hymynaama

Olen niin onnellinen ja helpottunut, että tämäkin piina on taas ohi, huh huh....
Kyllä tässä kerkesikin tuskanhiki usein kertyä otsalle.
En saanut sitä paikkaa minkä olisin halunnut. Siihen virkaan valittiin toinen, huomattavasti koulutetumpi henkilö. Mielestäni aika reilustikin ylikoulutettu. Tosin, tuleva esimieheni kertoi että hänen osaamistaan tullaan hyödyntämään muissakin työtehtävissä. Minua varten luotiin uusi virka kyseiseen yritykseen, koska olin onnistunut tekemään toimitusjohtajaan vaikutuksen, Jess! Minun suunnitelmani on, tai ajatukseni, miten tämä tulee menemään: Nyt valittu henkilö jatkaa työn ohella toisen työn etsimistä, koska on selkeästi ylikoulutettu ja tulee poistumaan kohtalaisella nopeudella virasta ja sitten minulla on uusi mahdollisuus kyseiseen virkaan..... Näin minun pääni sisällä voin nähdä asioiden tapahtuvan. Olin jo alkanut miettiä sitäkin vaihtoehtoa, että minun pitää aloittaa ruohonjuuritasolta ja lähteä siitä rakentamaan taas tietäni ylöspäin. Tällä tavalla en pudonnut urani tikapuilla kuin puoleen väliin ja siitä on hyvä kiivetä ylöspäin.
Tietysti sorrun tässä kohtaa kyyniseen ajatteluun ja itsekkyyteen, mutta hei, miksi ei, koska kyseessä on minun elämä ja minun ura :) Tietenkääne en voi tietää mitä nurkan takana taas odottaa.... Näin on käynyt ennenkin että kaikki suunnitelmat menee uusiksi ja ikinä ei olisi uskonut mihin elämä heittelee. Mutta tässä kohtaa mennään näillä suunnitelmilla eteenpäin. Ja mitään ei voi saada jos ei ole valmis tekemään mitään sen eteen.

Olen päättänyt kokeilla yhtä säästömenetelmää mitä monet kehuvat toimivaksi. Ruokarahakirjekuori. Eli päätän millä summalla lähden kuukauden ruokabudjettia yrittämään. Nostan rahat käteiseksi ja pistän kirjekkuoreen. Kauppaan lähtiessä otan vain sen kirjekuoren mukaan ja sillä on sitten pärjättävä. Kuukausi vaihtuu juuri sopivasti ensi viikon jälkeen, joten siitä on loistava aloittaa. Tällä viikolla on menestyksekkäästi suoritettu ruokakaappien ja pakastimen tyhjennystä, joten pohjavarastoakaan ei mahdottomasti ole. Tämä kertoo enemmän sitten siitä rahasta mikä ruokaan menee, kun joutuu oikeasti kaiken mahdollisen hankkimaan :D
Pakastimessakin alkaa pikkuhiljaa olla tilaa uudelle pakastettavalle ruoalle. Lapset pitäisi saada innostumaan omatekemieni mehujen juomiseen. Niitä löytyy pakkasesta vielä 6 litraa. Tosin mehut on sokeroimattomia ja tehty puna- ja mustaherukasta, joten happamiahan ne on. Ehkä teen kannun valmiiksi jääkaappiin ja sokeroin mehun valmiiksi. Varmasti kelpaa paremmin.

Kirppis paikassakin on vielä muutama päivä jäljellä, toivottavasti viikonloppuna on parempi myynti kuin viikolla. Ei nimittäin voitot päätä huimaa. Ei taida ihan 100€ jää käteen paikkamaksujen jälkeen. Mutta olen tietenkin tyytyväinen kaikesta rahasta jonka saan. Se on kumminkin hyvä kun varastosta saa romuja poistettua ja rahaa tietty tarvii aina. En tiedä kyllä miten olisi onnistunut kirppispaikan pito, jos olisin ollut töissä tämän ajan. Voi olla etten olisi jaksanut työpäivän päätteeksi lähtä pöytää siistimään ja lisätavaroita viemään. Toiset on tietenkin sellaisia sähköjäniksiä, että jaksavat, mutta minä olen ehkä hiukan laiska kun työpäivän päätteeksi on kiire kotiin (toiselle työmaalle) siivoomaan ja tiskaamaan ja pesemään pyykkiä.

Olen kuunnellut äänikirjaa tavoiteasettelusta ja miten sen avulla saa paljon enemmän aikaan kun ihmiset normaalisti. Se on varmasti se seuraava testi minkä meinaan tehdä :) asetan tavoittet itselleni!!

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Keittokeskiviikko

Säästöt ja ruokakaappien tyhjennys viikko

laiska ja heikko minä..